Hej, Ställ din fråga här
Frequently asked questions
Är du inte helt nöjd med ditt köp? Inom 14 dagar efter att du har fått din produkt så kan du skicka in en begäran om att returnera din beställning som en retur via returformuläret. Följ sedan de steg som nämns i proceduren nedan. Efter registreringen har du sedan ytligare 14 dagar på dig att returnera din produkt.
Observera: Produkter som returneras, måste vara oanvända och skickas tillbaka i sin ursprungliga intakta förpackning. Om så inte är fallet kan en retur inte behandlas av oss.
Med andra ord: Öppna kartongen noggrant, titta på produkten som du skulle gjort i en butik, du kan starta produkten men använd den inte.
Är din maskin trasig? Kontakta först vår kundservice, så hjälper vi dig vidare.
Retur steg för steg
Följ stegen nedan för att snabbt och enkelt returnera dina produkter:
Steg 1: Lägg produkterna du vill returnera i kartongen. Produkterna ska vara oanvända och hela, kartongen ska inte vara skadad.
Steg 2: Använd dig av vårt returformulär och välj vilka produkter du vill returnera, ta en bild av returformuläret och lägg sedan i formuläret i kartongen med produkterna.
Steg 3: Skicka bilden av returformuläret till oss genom att skicka ett mail till service@vonroc.se. Vi kommer då att skicka en länk till dig, via den länken kan du skapa en gratis returetikett.
Steg 4: Sätt returetiketten på kartongen och ta sedan paketet till ett DPD- utlämningsställe. Va noga med att spara kvittot från returen tills vi har bekräftat returen.
Steg 5: Så snart vi har mottagit och behandlat din retur så kommer du att få in återbetalningen på ditt bankkonto inom några dagar. Har du några frågor, så tveka inte på att kontakta oss. Vi hjälper dig gärna!
Har du returnerat ditt paket inom 14 dagar enligt steg-för-steg-planen?
Inom några dagar efter att vi mottagit paketet återbetalar vi dig!
Obs: Gäller det en maskin som är defekt och där din garanti fortfarande gäller? Innan du returnerar ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst på service@vonroc.se.
Du har fått ett spårnings id för ditt paket via mejl. Det är möjligt att paketet är försenat med vår leveranstjänst DPD/PostNord. Fortsätt att kontrollera länken noggrant för ny leveransinformation.
Är det något fel med länken och informationen eller har du inte fått ditt paket av någon annan anledning? Vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi tar reda på vad som gick fel och vi kommer att hitta en lösning.
Kundtjänsten nås på följande sätt:
Ring till oss: +31 (0) 38-422 00 40 på vardagar mellan 9:00 och 16:00
(Svensk talande finns tillgänglig måndag – onsdag mellan 9:00 – 16:00)
Chatta med hos på hemsidan: Skicka ett meddelande i vår chatt mellan 9:00 och 16:00.
Skick ett mail till oss: Skicka ett meddelande till service@vonroc.se eller fyll i kontaktformuläret.
Trots att vi tillverkat våra produkter med största omsorg så kan det alltid gå fel, men vi hjälper alltid till!
Ditt köp omfattas alltid av den lagstadgade garantin på två år för maskiner och 6 månader för laddare och batterier. För tillbehör finns det ingen garanti. I korthet innebär detta att din maskin, vid normal användning inte får går sönder inom 2år. Om produkten ändå innehåller fel eller om vi har gjort ett misstag så kommer vi att tillhandahålla en ersättning.
Va försiktig så att du inte förlorar garantin genom felaktig användning och felaktig underhåll. Garantin är också ogiltig om produkten öppnas av kunden, alltså plockas isär. Observera, läs först använd sen! Vi förväntar oss att våra kunder läser manualen noggrant innan användning och följer bruksanvisningen.
Vid defekter och frågor om garantin så kan du kontakta vår kundtjänst via service@vonroc.se.
När du har gjort din beställning så får du ett mejl med en orderbekräftelse. När paketet har överförs till leveranstjänsten så får du ett nytt mejl med en länk till sidan för spårning av paketet. Din order överlåts vanligtvis till leveranstjänsten inom 1-2 dagar efter att du lagt din beställning.
Leveransen tar ca 2-4 dagar och vi rekommenderar att lägga in spårningsnumret i PostNords app.
Du som kund får då en notis så snart ditt paket är redo för leverans.
Observera: PostNord kräver ibland att man väljer ett leveransalternativ på deras hemsida eller via deras app. Om man inte väljer ett leveransalternativ så kommer paketet inte att levereras och det kommer att bli returnerat till oss. Därför rekommenderar vi starkt att man lägger in sitt spårnings id i deras app. Då får man en notis så snart det är dags att välja ett leveransalternativ som passar dig som kund.
Fick du ingen länk för spårning av ditt paket?
Kontrollera först din skräppost, kanske hamnade mejlet där. Är detta inte fallet eller har du andra frågor om leveransen av ditt paket? Vi hjälper dig gärna. Kontakta oss på service@vonroc.se. Vi kommer att återkomma till dig så snart som möjligt.
Nedan följer de vanligaste frågorna per kategori
Login and Registration Form