Returer och avbeställningar
Hur returnerar jag mitt paket?

Är du inte helt nöjd med ditt köp? Inom 14 dagar efter att du har fått din produkt så kan du skicka in en begäran om att returnera din beställning som en retur via returformuläret. Följ sedan de steg som nämns i proceduren nedan. Efter registreringen har du sedan ytligare 14 dagar på dig att returnera din produkt.

Observera: Produkter som returneras, måste vara oanvända och skickas tillbaka i sin ursprungliga intakta förpackning. Om så inte är fallet kan en retur inte behandlas av oss.

Med andra ord: Öppna kartongen noggrant, titta på produkten som du skulle gjort i en butik, du kan starta produkten men använd den inte.

Är din maskin trasig? Kontakta först vår kundservice, så hjälper vi dig vidare.

 

Retur steg för steg

Följ stegen nedan för att snabbt och enkelt returnera dina produkter:

Steg 1: Lägg produkterna du vill returnera i kartongen. Produkterna ska vara oanvända och hela, kartongen ska inte vara skadad.

Steg 2: Använd dig av vårt returformulär och välj vilka produkter du vill returnera, ta en bild av returformuläret och lägg sedan i formuläret i kartongen med produkterna.

Steg 3: Skicka bilden av returformuläret till oss genom att skicka ett mail till service@vonroc.se. Vi kommer då att skicka en länk till dig, via den länken kan du skapa en gratis returetikett.

Steg 4: Sätt returetiketten på kartongen och ta sedan paketet till ett DPD- utlämningsställe. Va noga med att spara kvittot från returen tills vi har bekräftat returen.

Steg 5: Så snart vi har mottagit och behandlat din retur så kommer du att få in återbetalningen på ditt bankkonto inom några dagar. Har du några frågor, så tveka inte på att kontakta oss. Vi hjälper dig gärna!

När får jag tillbaka mina pengar efter jag returnerat mitt paket?

Har du returnerat ditt paket inom 14 dagar enligt steg-för-steg-planen?

Inom några dagar efter att vi mottagit paketet återbetalar vi dig!

Obs: Gäller det en maskin som är defekt och där din garanti fortfarande gäller? Innan du returnerar ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst på service@vonroc.se.

Kan jag byta en produkt?

För närvarande är det inte möjligt att byta ut en vara mot en annan. Om din vara uppfyller returvillkoren så kan du alltid returnera din beställning och göra en ny beställning för att få hem den önskade produkten.

Kan jag fysiskt hämta mitt paket och returnera det?

Tyvärr så har vi ingen fysisk butik, så det är inte möjligt att hämta eller fysiskt returnera ett paket.

Om du behöver hjälp, med beställning eller returproceduren så kan du skicka ett meddelande till oss på service@vonroc.se. Vi kommer att hjälpa dig så snart som möjligt!

Vad kostar det att returnera mitt paket?

Är du inte helt nöjd med din beställning? Inga problem, returen är kostnadsfri inom 14 dagar, förutsatt att beställningen returneras oanvänd och i den intakta originalförpackningen.

Vänligen följ returproceduren. När vi har mottagit en ifylld returblankett på service@vonroc.se skickar vi dig en länk som gör att du kan skapa en returetikett.

Observera: Rör det sig om en defekt eller garantiärende? Följ då instruktionerna här.

Kan jag avbryta min beställning?

Har du ändrat dig eller vill du avbryta din beställning av någon annan anledning? Du kan göra följande.

Har paketet inte skickats än? Kontakta då vår kundtjänst så snart som möjligt, vi återkommer så fort som möjligt.

Är paketet redan på väg? Då kan du antigen inte ta emot det vid dörren (om du har valt hemleverans) då kommer paketet att bli returnerat till oss direkt.

Kommer ditt paket att levereras till ett postombud? Då kan du antigen låta paket ligga kvar, det kommer att bli returnerat efter 7 dagar automatiskt.

Eller så kan du höra av dig till vår kundtjänst, vi kommer då att skicka en returetikett så att du kan returnera paketet direkt.

© VONROC 2024